Μαθητικής Έκδοση 2006-2007

  • Ζωγραφίζοντας την Οδύσσεια

 

 

Το 2006-07 με τους μαθητές του τότε Α1 τμήματος, αποφασίσαμε να κάνουμε μια διαθεματική εργασία πάνω στην Οδύσσεια. Η εργασία ολοκληρωνόταν σταδιακά, παράλληλα με την ολοκλήρωση της διδασκαλίας του έπους.

Σε συνεργασία με την καθηγήτρια των καλλιτεχνικών Αυγή Καρότση, θελήσαμε να συνδυάσουμε την ικανότητα και την επιμέλεια που έδειχναν οι μαθητές του τμήματος για το μάθημα της ζωγραφικής με το ενδιαφέρον τους για την ιστορία και τις περιπέτειες του Οδυσσέα. Έτσι τους ζητήσαμε να ζωγραφίσουν χρησιμοποιώντας την τεχνι

κή της νερομπογιάς σκηνές που τους ενέπνευσαν κάποιοι στίχοι της Οδύσσειας, εξηγώντας και το γιατί τους συγκίνησαν αυτοί οι στίχοι.

Επιδίωξή μας ήταν να τους κάνουμε να προσέξουν περισσότερο τη ζωγραφική γοητεία της ομηρικής γλώσσας, να εμπλακούν στη συγκίνηση της σκηνής που επέλεξαν να απαθανατίσουν, να ασκηθούν στη μετατροπή του ποιητικού γλωσσικού κώδικα σε ζωγραφικό.

Η ιδέα της έκδοσης του υλικού ήρθε μετά, ως φυσική συνέπεια.

 

Μαρία Καββαδία, Φιλόλογος

 

   0006



















 

 

  • Οι μαθητές ψηφίζουν ειρήνη!

 

Τα τμήματα Γ1 και Γ3, του σχολικού έτους 2006-07, εκπόνησαν διαθεματικές εργασίες για τον πόλεμο και την ειρήνη με αναφορές στην ιστορία, την ποίηση, τη φιλοσοφία και την «Ελένη» του Ευριπίδη, διατρέχοντας όλους τους στίχους της τραγωδίας, για να αναζητήσουν την ουσία των λόγων του. Επίσης, αναφέρθηκαν σε αρχαία γνωμικά, σε σκιτσογράφους και ζωγράφους. Παράλληλα, δημιουργώντας τα δικά τους κείμενα και σκίτσα, ολοκλήρωσαν τις εργασίες τους.

 

Βίκυ Μπόμπολα, Φιλόλογος

 wp 1

wp 3

 




 















wp 2



  • «Πέτρινη κληρονομιά»

Τα πέτρινα γεφύρια ανά την Ελλάδα ξαναζωντάνεψαν μέσα από τις εργασίες των τμημάτων Γ1 και Γ3, του σχολικού έτους 2006-07. Η ιστορία τους, οι θρύλοι που σε υποβάλλουν, ο τρόπος που χτίστηκαν, στοιχεία «υπερφυσικά» και γήινα, ομορφιά μιας κληρονομιάς που βαραίνει, εξαίρετα ελληνικά τοπία, προβλήθηκαν μέσα από την έρευνα των μαθητών. Αλλά και αναφορές σε σύγχρονες γέφυρες, και σε άλλα δημοτικά τραγούδια.

Την ίδια χρονιά μάλιστα δραματοποίησαν το δημοτικό τραγούδι «Του γιοφυριού της Άρτας». Και το εννοούμε, κανονικά! Με σκηνοθέτρια και σεναριογράφο, που με τη σειρά της μοίρασε ρόλους στους μαθητές/τριες της τάξης!

Τα σκηνικά να δείτε και τον εξοπλισμό! Το γεφύρι, το πηλοφόρι, το μυστρί? και τα ?φτυάρια! Εξαίρετα! Μπορεί η Μαρία Κέλλη να μην έγινε σκηνοθέτρια, έγινε όμως φιλόλογος!...

            Βίκυ Μπόμπολα, Φιλόλογος


wp 1wp